Så er det nytårs"aften"

Boost dit immunforsvar

studio_20161216_143121


Farvel snot og diverse andre småbakterier👋


Ville du ønske, at du bare havde et bedre immunforsvar så du kunne slippe for at blive småsyg ind i mellem ?

Og er du typen, der let bliver smittet eller får en forkølelse ? og måske endda også meget ofte?

Så får du lige her, et par gode råd til hvad du kan spise, for at få dækket dit daglige C-vitamin behov:

  • Rød (rå) peberfrugt -den indeholder cirka 3 gange så meget C-vitamin som en appelsin !
  • Broccoli (rå) er personligt en favorit hos mig
  • Kiwi – hvis du vasker skrællen grundigt kan du rent faktisk spise skrællen! På den måde får du også endnu flere C-vitaminer, fordi du undgår at skære de C-vitaminer væk der sidder lige under skrællen
  • Appelsiner – selvom indholdet af C-vitamin er lavere end i nogle af ovenstående frugter/grøntsager, så kan appelsiner være nemmere at spise og drikke i større mængder

Der skal altså i virkeligheden ikke særlig meget til, før du får dækket dit daglige C-vitamin behov. Det handler kun om fx cirka 50 gram rød (rå) peberfrugt om dagen – det er da så nemt og lige til, at der nu ikke er flere undskyldninger for ikke at få nok C-vitaminer.

 

Kilde: samvirke.dk
Blomsterbarnet

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Så er det nytårs"aften"